Hari Melihat Dunia

Friday, 1 July 2016

Alhamdulillah..saya telah bergelar seorang ibu kepada seorang puteri yang diberi nama Tasnim Humaira bt. Muhamad Hafiz..Alhamdulillah juga rezeki Tasnim yg masih mendapat susu ibu yang cukup..terima kasih Ya Allah..
Ok lah,bila bercerita mengenai penyusuan memang akn ada cabarannya,sy juga merasainya..apa yang saya hadapi adalah masalah tiap kali nak mnyusukan Tasnim..dia susah sikit nk minum time mata celik ni..nk kena pejam mata time tidoo dulu baru nk mnum..botol usah cakap mmg reject terus..kdg tu sy rs down jgk..yelah kn...kdg tu sng je tgk ank org minum botol,ibu blh bt keje..hihi..tapi xpelah..semoga sy kuat dlm proses pnyusuan ini..
Tasnim mcm nk mkn dh..siap tarik tgn kita lagi kalo time kita duk mkn tu..iman sy xkuat,sy start bagi Tasnim puri epal masa dia umur 5bln 10 hari..popoo dia ok..pastu sy bg puri carrot+brokoli..popoo dia xok..Tasnim dpt sembelit..puas sy pikir..xkanlah sayur pun blh sbb sembelit..pastu baru teringat yg hr sy bg dia puri carrot+brokoli tu sy mkn ubat alergic..sy dpt alergic conjunction..mmg ubt tu lepas utk ibu mnyusu..tapi tulah kan..2,3 hr jgaklah Tasnim sembelit..dia popoo kerap cuma keluar sbsar biji guli shj..dlm sehari tu adalah dlm 4,5 kali..pastu sy stop mkn ubat n stop bg dia mkn..Alhamdulillah masalah selesai..hehe

No comments:

Post a Comment