Monday 10 December 2012

mula berjinak-jinak dengan blog

Bagi yg muslim assalamualaikum semua...nama aku anis amira, korang boleh paanggil aku anis je tp kalo korang nk pggil lain pon boleh, xkesah pon janji elok...emm, perkataan blog memang dh lama aku dgr tp xprnah nk createnya, huhu..Bukan ape cume aku nie jenis yg kejap2 idea byk,kejap2 tu tade lgsung..cam xbest pulak kalo tade bnda yg nk dcritakan dlm diari=blog nie..tp tetiba pulak mlm nie aku rase nk 'menulis'..al maklumlah sbb dh lama tggalkan zaman2 menulis nie..ade la dlm 2thun lebih aku abis study...aku ni jenis yg simple orgnye, bukan org berada dan alhamdulillah bukan juga dlm glgan yg fakir.Alhamdulillah Allah kurniakan aku kesederhanaan dlm kehidupan..kdg2 tu merungut juga dlm hati tgk khdupan org yg lebih baik brbnding aku nie,,tp Allah selalu syg n mengingatkan umat-NYA supya melihat org yg di bawah drpd kita supaya kita sentiasa rasa bersyukur dgn kurniaan-NYA..tahun ni Alhamdulillah aku dh pun berumur 25 tahun berkat jagaan ibuku Fatimah Abd. Ghani dan ayahku Aziz Isa..love u all..tahun dpan kalo pnjng umur aku dh masuk umur 26 tahun..still single n available..aku ni jugak seorng yg cpat marah n cpt sejuk,,tp marah brsebab tau lebih2 lg kalo bab aku ditipu,mmg cpt la takat didih aku naik mendadak..hihi,,

Dah bekerja o belum?..hmm,,abes study tahun 2010 aku still keje benti keje benti,,,paling best aku jga ank buah...aku suka budak2 baby sbb diorang ni sume xpnah nk menipu n xpndai menipu kite..aku penah keje kilang,admin assist,salesgirl..paling best jugak aku jd pengusaha laksam beras asli buatan sndri tau..aku jual kt dpan umah aku nie je tp duit masyuk la drpd keje2 lain..ape taknye,,rumah xpyah sewa,mkn free (sbb bujang n duk ngn mak ayah lg)..hihi,,xmalu kan umur dh byak still duk ngn mak n ayah...huhuhu..alang2 aku dah ade idea nie aku nk kongsikan kesah aku nk cari keje lak..tp next post la ea....hehehe....~~jumpa lagi~~

1 comment:

  1. anis amira sy terjumpa blogger awq saje je google pasal kilang nie pastu tertekan baca2 mcm best pulak cite byk la smpai habis bgi sy adlh la stu pengjaran yg buat saya sendri yg tidak bljr bersungguh2 masa zaman sekolah nak menyesal pun dah txda guna .orang pandai pun nak cari kerja pun susah ap lgi .kita yg xpandai sekolah susah nak dpt kerja sekarang rasa macam sediiih tapi hidup ni xboleh sedih kena teruskan jugak tapi hati tisu hummmmm nak tanya pengalaman akak kerja nichicon ni macam mana dan tugas kerja dia .susah ke senang

    ReplyDelete