Wednesday 8 May 2013

LaGi SaTu iNTeRVieW

Bila nama kita tersenarai dalam calon yang layak untuk temuduga apa perasaan anda?..suka? takot? nebes?..macam2 kite rasa kan..tapi 1st yg aku rasa syukur sangat2 bile aku diberi peluang untuk temuduga..xkesah temuduga untuk jawatn ape pon..semalam lagi satu khabar gembira untuk aku bila nama aku tersenarai dalam calon yang layak temuduga untuk jawatan Penolong Pegawai Tadbir (N27)..bukak laman web SPA aku log in ID n taraa!!!

Tarikh/Masa
Kod
Jawatan
Tempat Temu Duga
14/5/2013
10:00 PAGI
2200
PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27PUSAT TEMU DUGA SPA KOTA BHARU, KELANTAN
LOT 1211, TINGKAT G & 1 JALAN PENGKALAN CHEPA,
15000 KOTA BHARU, KELANTAN


Nampaknye aku kena balik kg (Kelantan) sekali lagi..tp masalah pulak bile si kecik Muafah takde yg nk tlg jagakan..tgh pikirkan jln penyelesaiannya..ape2pon aku mesti hadiri temuduga ni,manelah tau kan..tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu..Ini adalah jawatan yang ke-4 aku dpt intrview...meh aku citer kat korang dari mula jawatn aku pernah intrview..


TEMUDUGA PERTAMA
  Jawatan : Pegawai Pendidikan MARA (Guru MRSM)
  Subjek : Geografi
    Untuk jawatan ni, aku kena lepas 3 step tapisan..1st exam..Alhamdulillah aku lulus exam..2nd Micro Teaching (latihan mengajar..dlm sesi micro teaching nie kite kena jadi guru olok2,,konon2nya kite tgah mengajar student kite)..Alhamdulillah aku lulus jugak microteaching nie (maknanye aku ade bakat la kn untuk jd cikgu..hehe)..3rd interview...Keputusannya : xlepas (sayang kan..tp nk buat mcm mane,,bukan rezeki aku utk jd warga pendidik anak bangsa)



TEMUDUGA KEDUA
  Jawatan : Penolong Pegawai Antidadah
  Gred : S27
    Untuk jawatan ni tiada ape2 step yg perlu dilepasi..terus dipanggil interview..dalam interview ni aku xbawak degree,,bawak sijil2 takat STPM je..interview dlm BI n BM..Keputusannya : Dukacita anda gagal (sedih la jugak)..tp dlm masa yg sama dpt peluang utk jwtn lain (at least ade jugak other chance yg aku dpt)..Lupakan yg dh lepas..kawan aku dpt calon simpanan utk jwtn nie..baru je sebulan lebih berkhidmat sbg Penolong Pegawai Antidadah di Jerantut, Pahang..Tahniah ye kawan..keje leklok..



TEMUDUGA KETIGA
  Jawatan : Penolong Penguasa Imigresen
  Gred : KP27
    Untuk jawatan nie aku kena lepasi 3 step tapisan jugak..1stly of course exam..exam nie dibuat sekali dgn ujian fizikal..seingat aku soklan exam ni ade 60 soalan semuanya..20 soalan pasal imigresen dan 40 soalan isu2 semasa dan pengetahuan am..Alhamdulillah aku lulus exam nie..dipanggil pula untuk mengikuti ujian kompetensi diri atau Programme Assessment Centre (PAC) di Marang, Terengganu..kalo korang nak tau detail sal PAC ni,,aku ade citer kt older post aku..korang tgklah sini yer..Alhamdulillah aku jugak lulus ujian nie..sebab tu aku telah dipanggil untuk temuduga jawatan ni..masa intrview jwtan nie aku bawak degree..nak tau sal temuduga jawatan nie jugak aku ade post kat entry aku yg lepas..nak tgk klik sini ,,tu pun kalo korang nak tau..hehe..hmm..keputusannya : tungguuuu...tak sabar nak tau resultnya tp takot keciwa,,buat2 lupa jap..



TEMUDUGA KEEMPAT
  Jawatan : Penolong Pegawai Tadbir
  Gred : N27
    Alhamdulillah,,ade jugak peluang untuk aku kan..terima kasih SPA kerana memberikan saya peluang untuk ditemuduga bg jawatan nie..preparation, aku xbuat lg..harapan untuk lulus temuduga ni sgtla tipis..nak tau sebab ape?..ramai woo yg dpt temduga tuk jwtn nie..kawan2 akak aku ramai yg dpt..chance utk lulus tu aku x high sgt la kn..tp ape2 pon aku nk jugak g intrview nie..at least kalo aku xdpt aku dpt tmbhkn pnglman aku dlm bidang ilmu temuduga nie..hihihi..boleh la aku sharing2 kt sini...hehehe..

Ok lah u olls..nanti dah lepas interview jawatan yg ke-4 nie..aku sharing2 kt korang pulak pengalaman interview aku yg ke-4 nie ep..




~ SeLaMaT MaJu JaYa ~

2 comments: