Thursday 13 June 2013

BeRiTa DuKaCiTa

Malam ni tetiba rase nk check result temuduga Penolong Penguasa Imigresen walhal SPA dh bgtau result akn kuar besok...saje je nk check n aku dah bersedia dr segi mental dan fizikal..ape2 keputusan aku terima dgn redha..korang nak tau keputusannya?..


No. Kad Pengenalan:  870626035504
Nama Penuh:  ANIS AMIRA BINTI AZIZ

Kod SkimJawatanTarikh Temu Duga
Keputusan Temu Duga
Maklumat Jawatan
   2160
PENOLONG PENGUASA IMIGRESEN GRED KP27
30/4/2013   
Dukacita anda tidak berjaya dalam urusan ini.
  
Keputusan muktamad adalah berdasarkan kepada surat pemberitahuan rasmi yang akan dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia.
Keputusan temu duga ini akan dipaparkan dalam tempoh tiga (3) minggu daripada tarikh paparan di Portal SPA

Sedih?..terasa jugak sedihnya tp ape blh buat..aku dah try dan Alhamdulillah walaupun aku tidak berjaya dlm temuduga ni,,sekurang2nya aku dpt pglmn temuduga tu..itu yg pnting bg aku..ape yg aku harapkan SPA tak putus ase nk pggil aku interview lg lepas ni..hihihi

Kalo ade sesape yg baca belog aku ni n berjaya temuduga utk ape2 jwtn especially jwtan Pen. Penguasa Imigresen ni..sudi2 la share kt sini yer..utk manfaat bersama..ape yg kite beri itu yg kite dpt..InshaALLAH


~ SaLaM MaJu JaYa uNTuK aNDa ~

12 comments:

  1. Salam, saya pun mcm saudari juga. Lepas tvew Pen.Peng.Imi KP27 di panggil untuk PPT N27. Tvew PPT bru jer lepas 12.06. Semalam dah dpt email result Pen.Peng.Imi..dapt sebagai calon simpanan sahaja.Agak sedih la tapi dah rezeki sampai situ, bersyukur juga lah. Ada kwan bagi tahu yg bnyk dapat calon KPSL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. as salam..tahniah saudari..blh bgtau tips tmdga saudari,antra soklan last dia tya ape kt saudari ye?..hari tmdga tu staf spa kb kate calon simpanan kini akan dipanggil juga utk posting cuma cepat atau lmbat je tidak spt sblm2 ni calon simpanan hya utk tmpoh 1 tahun shj..wallahualam..

      Delete
  2. Salam, antara soalan yang ditanya masa tvew imi akta, fungsi, struktur imigresen dan attache. Actually attache sya memang x baca langsung tpi saya jwb by general knowledge jer..
    Saya dpt calon simpanan untuk 1 tahun..x tahu la ada rezeki ke tidak imigresen nak panggil posting...

    Insyallah sama2 doa semoga kita berdua ada rezeki untuk jawatan PPT..aminn..

    ReplyDelete
  3. wah,byk jugak ye dia tya sal imigresen..saye aritu xbyk..emm insyaALLAH dapt tu, xkire 1tahun pun..yg lebih dr tu pun diorg pggil lg saudari..so tempoh tu don't care ye,,hehe..

    ReplyDelete
  4. 1st tahniah kat sitomgumok, at least dapat gak tersenarai lam simpanan. Saya cam anis juga.. result sedey woooooo.. gagal.. huhuhuhuh.. sentap gak kejap. tapi sib bek x mengharap sesgt tuk jawatan tuh.

    buat anis, jangan putus asa ek. Saya dulu 6 tahun minta SPA baru dapat keja ngan gomen, tapi 17 jer ler, guna SPM. minta 27/29 dekat 7 tahun, gagal manjang. mungkin rezeki masih 17 kot. but never give up... both of u pun hope never give up.. minta selagi boleh. now nak masuk sektor kerajaan mmg payah.

    good luck for the next result for PPT. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq cik Chyralis Comel ats kta2 smgt ni..alhamdulillah sbb kite masih dberi peluang utk ditemuduga kn..itu la bile pk org lain dh berkali2 n bertahun2 mintak gomen ni baru dpt..anis baru kali ke4 dpt intrvw gomen..hrap sntiasa dlm org yg beryukur..

      Delete
  5. cayok... cayok... setiap yang berlaku itu pasti ada hikmah disebaliknya. Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita, namun tuk kita give up never n ever. hehehehehe... cuba lagik ek, saya pun masih cuba n mencuba. worst cum to worst, sambung lajo ler jawabnya... hehehe... gpun now saingan makin banyak n makin sengit. cam KP27 nie, dengar citernya saingan ngan KPSL lagik. Masa sesi interview saya dulu, hanya 4 orang jer freshie, sedangkan yang lain semua pegawai sedang berkhidmat, masuk2 jekr ruang mendaftar n menunggu.. terus kecut perut sebab yang beruniform lebih ramai sedang saya sensorang jekr, bila jam menunjukkan kul 9.30, baru ler nampak sorang dua pakai baju biasa n sudahnya.. kami 4 orang jekr ler yang baru.

    apa pun, borang baru sudah diisi tuk lanjutkan permohonan n salah satu jawatan still kp27 nie jugak.. hehehe... minat sgt mau pakai uniform katanya.. sesama lah kita berusaha ek.. cayok.. cayok..

    ReplyDelete
  6. wah untung...hehehe..sy ari tu lbih kurang 50/50 % calon kpsl n freshies..

    ReplyDelete
  7. untung ka? untung sabut timbul.. hehe.. nampak saya hanya mampu mengaut untung batu... hehehe... x pa.. x pa.. interbiu PPT udah tau ka belum? Hope ada rezeki di situ, in sha allah

    ReplyDelete
  8. untungla sis..hehehe..katenye result tau ujung bln july ni..ape2 pon saye dah xde selera nk tau..ngee..

    ReplyDelete
  9. salam..saya calon dari sarawak. sama la... saya pun gagal. sedih ooo... saya lagila... PAC aritu saya dlm pantang 16 hari.tp ku gagahi jua... mayb masa temuduga saya ada blur..cos masa tu demam, lapar, pening... huhu... takpe..pengalaman tu penting...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah sbb kite dpt pglman tmdga tu..tahniah ye catatanjemariku jd ibu..hehe

      Delete