Saturday 20 July 2013

WaJaH LaMa BeRTuKaR BaRu

Alhamdulillah hari ini selesai segala kerja2 mengecat dalam rumah aku ni..kali ni entry pendek dari aku, just nk share gmbar sebelum n selepas rumah aku dicat...


GAMBAR SEBELUM

Yang kaler putih itu warna asal..
kaler coklat (carnival red dari Nippon Gloss Finish) tu aku gune utk line je..

Yang ni pun sama...

Yang ini bingkai2 dinding yg dah siap dicat..


Dah siap cat bingkai..gune kaler Maple dari Nippon Platon..harga utk 3.5 liter adalah RM 53.00 (harga mungkin berbeza mengikut kawasan)..ecewah...hehehe


Tengoklah ye walaupun xberapa nk cantik..hehe




  





GAMBAR SELEPAS


Inilah hasilnya, walaupun xcantik tp aku puas hati sbb rumah aku dah bertukar kaler..satu lagi sebab ianya hasil tgn aku sndiri,,xde upah orang pun,,cuma dpt prtlgan dr ahli keluarga je..itu yg penting.. Apa yang penting ?..KERJASAMAAA...


Alhamdulillah kerja2 mengecat ni dah siap sepenuhnya...sampai aku dpt gelaran tukang cat..pak cik aku n atuk saudara aku suruh aku g cat rumah diorang pulak...huhu..maaf lah ye,,bukan malas tp aku takot diorang xpuas hati, lagi satu baru aku tau penat yg amat buat kerja2 pengubahsuaian ni (walaupun hanya mengecat)..Jawapannya : baik upah orang lain kan....mueehehehe....

Akhir kata..salam sayang dari saya (eh saya pulak) .. Selamat Menjalani Ibadah Puasa !!!




No comments:

Post a Comment