Thursday 3 January 2013

Kehadiran Puteri Saudara Kedua

Jam menunjukkan pukul 1.30 a.m..mata aku still xmengantuk lagi,,kalo ikutkan mmg nk tdoo awal tp hmm nk bt cm mane kan..tgn ni masih ligat kt pc nie duk bace blog2 org..hihi..al maklumlah aku ni dlm kategori budak masih belajar..hehe..alang2 aku buang mase baik aku tulis smthing dpt jugak menambhkn koleksi citer aku nie..ari tu xleh nk upload n citer more detail about my anak buah, so mlm ni aku harap dpt la do sume nie..

Lepas raya haji tahun lepas aku ke ptrjya,,jaga si kakak Aisyah smntra menanti kedatangan adik Aisyah yg bakal lahir..Lebih krg 2 bln jugak la aku kt sana jaga Aisyah nie..Dalam masa yg sama aku duk ulang alik ptrjya-klntan atas sbb2 tertentu..Nak tau kisah kelahiran si Adik Aisyah?..hmm,jom aku citer..


Awal pagi 25.11.2012, aku n fmly akak aku Azila plan nak ke MAHA..ala pameran pertanian terbesar kat Maeps area UPM..haa,,sblum tu ktorg srpan dulu kat medan selera Abu Bakar Baginda..pg tu akak aku mmg ade rase sakit tp dia buat xtau je sbb duenya 02.12.12 (tp aku n abg ipar dh warning dh xyah nk kuar jalan2) sbb waktunya hmpir tiba..emm,xdihiraukannye..lepas sarapan terus ke destinasi yg dituju..smpy pintu masuk Maeps kereta xptus2,brgerak prlhan n tetibe akak aku kata xtahan dh sakit sgt..dlm ms yg sama kene bebel ngn abg ipar #padan muka xnk dgr ckp#..huhu..xsempat masuk parking patah balik cari jalan kuar terus ke Hospital Putrajaya..Plan nk ke lain pegi ke lain la jwbnye...sampai dewan bersalin Hospital Putrajaya, akak aku terus kena tahan..happy pun ade time tu..si Aisyah ni pulak xduduk diam..masa nk tggu mse bersalin tu,,aku n Aisyah balik la ke rumah xkanlah nk tggu kt hospital dgn 'kebuasan' Aisyah tu..duk rumah lg senang nk kawal Aisyah nie..so, tggallah aku n Aisyah kt umah ari tu..


Esoknya 26.11.12 akak aku selamat melahirkan seorang lg puteri pd jam 5.14 p.m secara normal (Aisyah dulu caeser)..I said kt Aisyah..congrat's your mom has a delivered and u now dh jadi kakak..syum je Aisyah ntah paham ntah tidak..tp Aisyah mmg seorang yg baik sbb dia seolah2 paham akan situasi saat tu..sayu pulak rase..2 hari kemudian adik Aisyah dibenarkan pulang ke rumah n diambut dgn kehadiran tok ma (my loving mom) dari kg..hmm bermulalah episod mncari nama kpd adik Aisyah nie (suggest nma dh ade cume xdecide je lg)..hehe..pk punye pk,,dpt la satu name yg cantik maknanye iaitu Awfiyah Muafah Bt Muhamad (Awfiyah - berani, Muafah - yg diafiatkan)..so, bermulalah episod ke-2 sesi berpantang akak aku...malaslah aku nk citer lebih pasal pantang nie..tp kalo korang rajin korang jenguklah blog akak aku..ceh promote pulak...hahaha...


Ok lah mata aku dah rase ngantuk pulak,,sblum aku gune bahasa org ngantuk aku nk kenalkan Awfiyah Muafah Bt Muhamad pd korang yg sudi melihatnye..tq..hehe




Awfiyah Muafah Bt Muhamad

Selamat datang adik Aisyah..lebatnye rambut dia..

Oh ini la ahli keluarga saya ye..terima kasih sebab sudi tatap wajah saya..


Inilah dunia yg penuh dgn cabaran n diharapkan supaya Muafah berani n selalu diafiatkan dlm menempuh hidup ini seperti mana namamu yg telah diberikan oleh ibu n ayah Muafah..kehadiranmu memberi sinar bahagia dalam fmly..



Ini Aisyah Mardhiyah Bt Muhamad mase kecik..beza kn rmbut Aisyah n Muafah..hehe

Cakk..Aisyah umur 6 bulan baru blh meniarap..xpe la kn,,umur sthun dh blh jalan..

Eéh rambut saye dh byak la..ngee

Eh gmbr sya lagi...hehe

Aisyah jg adik baik-baik ye..nanti besar tlg ibu n ayah..dgr cakap ibu n ayah tau...salam sayang dari Cheq Anis...


No comments:

Post a Comment