Sunday 6 January 2013

Sekadar Renungan..

Sayu pulak rasa n rasa berdosa sgt2 sbb selama ni aku sering leka dlm melayari pentas dunia ini..yelah sbg manusia kite tidak lari drpd melakukan kesilapan dan setiap kesilapan yg dilakukan tidak pula seiring dengan taubat...ALLAH MAHA PENYAYANG...selalu ada tika susah dan senang,.Tapi kita?..adakah kite sentiasa ada utk bersama dengan-NYA tika kita susah dan senang..memang tidak dinafikan aku sendiri pernah melakukan kesilapan namun aku tidak pernah sedar yg Allah itu sentiasa mendengar dan menunggu kata2 taubat drpd hamba-NYA..Soal jodoh pertemuan ajal maut itu,,semuanya ketentuan-NYA..

Pernah tak kite terfikir kenapa jodoh kite xsampai2 lg?..masing2 ade jawapnnya kan..Bagi saya pulak,,sy sntiasa igtkan diri saya knpa jodoh sy masih tidak ketemu sbbnya mngkin aku berdosa pada-NYA dan Allah nk aku perbetulkan diri sebelum aku jumpa dgn jodohku..kalo aku nak laki yg jenis nie..jenis nie,,aku kena jadi spt nie..spt nie..cnth kalo aku nk laki yg jenis kuat agama,,aku kena la jd org yg brpgang teguh pd agama..solat jgn tinggal,puasa,bt baik pd org,dll..Kalo nk jenis yg penyayang,,aku kena la jadi seorang yg penyayang dhulu..syg mak ayah,fmly,org tua..kalo nk yg penyabar,aku kena la jdi seorg yg penyabar terlebih dahulu..bukannya mudah melenting xtentu pasal..


Hmm kalo diikutkan banyak kan persoalan dan jugak jawapannya..namun ianya terpulang kpd individu masing2 utk menilai baik buruk sesuatu perbuatan yg dilakukan..Untuk mengelakkan diri kita terleka dan lalai dlm melakukan sesuatu perkara..berfikirlah sebelum bertindak!!..pesanan utk diri sendiri jugak..Good Luck n be a Good Person n love Nabi Muhammad SAW always..




     


       Walaupun aku tiada harta, 

             namun aku masih punya peluang untuk menderma walau sedikit
       Walaupun aku tidak punya permaidani mewah, 
             namun aku masih punya sejadah untuk menghadap-MU
       Walaupun aku tidak punya pakaian mahal/cantik,
             namun aku masih punya telekung untuk menyembah-MU
       Walaupun aku tidak punya novel cinta,
             namun aku masih punya Al-Quran untuk dibaca
       Walaupun aku tidak punya kekasih hati,
             namun aku masih ada ALLAH SWT yg selalu memahami dan menyayangiku tika susah dan senang..

No comments:

Post a Comment